اصول اولیه نوشتن نامه اداری در نرم افزار Word
در قسمت 37 Mini دوره ICDL زراوند پلاس قصد دارد به شما یک تکنیک کاربردی ، اصول اولیه نوشتن نامه اداری در نرم افزار Word را به شما آموزش دهد پس در ادامه با ما همراه باشید.
همانطور که می دانید نرم افزار Word از سری نرم افزارهایی است که برای نوشتن نامه های اداری، مقاله و…. استفاده می شود و گاهی وقت ها یک متن را داخل این نرم افزار می نویسیم که باید إن را قالب بندی کنیم، چپ چین یا راست چین کنیم. که در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با کلید های میانبر و یک آموزش کوتاه آشنا کنیم تا در مقالات بعدی به طور کامل به آن بپردازیم.
زمانی که شما Word را باز می کنید شروع به نوشتن می کنید. حالا می تواند یک نامه اداری باشد یا یک پایان نامه یا هر چیز دیگر.
در این جا ما نامه اداری را مثال می زنیم خیلی از ادارات در ابتدا نوشته ای را که می نویسند بسمه تعالی است. این نوشته معمولا از در وسط صفحه قرار می گیرد با Select کردن کلمه و رفتن به زبانه Home گروه Paragraph گزینه Center را می زنید و سپس کلمه ای که نوشته اید را برای شما وسط چین می کند. سپس می توانید به ان فونت بدهید که معمولا برای نامه های اداری فونت B Nazanin را می دهند.
برای ادامه نوشتن نامه اداری یا هر چیز دیگری که بخواهید به فارسی بنویسید باید از راست به چپ بنویسید در اینجا گزینه Alingn Right را از زبانه Home زده و بعد نشانک شما به سمت راست می رود.
حالا اگر فرض بر نوشتن نامه اداری باشد شما در آخر باید تاریخ و امضا را اضافه کنید که معمولا در سمت چپ قرار می گیرد در اینجا گزینه Align Left را می زنید و نوشته ی خود را می نویسید.
برای این قابلیت ها کلید های نرم میانبری هم وجود دارد که به کار شما سرعت عمل بیشتری می دهد. کلید های میانبر شامل
Ctrl +R برای نوشتن راست به چپ.
Ctrl + L برای نوشتن چپ به راست.
Ctrl + C برای نوشتن وسط چین است.
این کلید های میانبر می تواند در سرعت بخشیدن به کار شما اهمیت فراوانی داشته باشد.
یکی دیگر از مقالات آموزشی زراوند پلاس نیز به پایان رسید امیدوارم که از خواندن آن لذت برده باشید.
دیدگاهتان را بنویسید