ایجاد سطر خالی بین ردیف ها
فرض کنید چند ستون داده در اکسل دارید و به دلیلی قصد دارید تا بین ردیفهای متوالی یا پشت سر هم این دادهها، ردیف خالی اضافه کنید یعنی ردیفها بصورت یکی در میان خالی باشند. معمولا برای ایجاد یک ردیف خالی از ابزار Insert در اکسل استفاده میکنیم. ولی اینکار برای تعداد زیادی داده بسیار زمانبر و خسته کننده است. در ادامه مطلب با روش سریعتر و آسانتری برای انجام اینکار آشنا شوید.
روش آسان ایجاد سطر خالی بین ردیف ها
برای مثال اگر دادهها بصورت زیر باشد، طبق مراحل زیر عمل کنید:
۱) در کنار دادهها به یک ستون خالی نیاز داریم. بطور مثال برای دادهای بالا از ستون F استفاده میکنیم.
۲) در سلول F1 عدد ۱ و در سلول F2 عدد ۲ را درج میکنیم.
۳) اعداد ۱ و ۲ را انتخاب میکنیم و روی علامت Fill Handle دو بار کلیک میکنیم.
اکسل بطور خودکار سلولهای ستون F را پر میکند. بطور مثال از ۱ تا ۹
۴) سپس از سلولهای پر ستون F (از F1 تا F9) کپی میگیریم و در سلول F10 پیست میکنیم.
۵) اکنون سلولهای ستون F (از F1 تا F18) را انتخاب میکنیم و از تب Data روی دکمه Sort A to Z کلیک میکنیم.
۶) پس از کلیک پیغام زیر ظاهر میشود گزینه Expand the selection را تیک میزنیم.
۷) در پایان روی دکمه Sort کلیک کنیم. نتیجه زیر حاصل میشود.
* اگر میخواهید بجای یک ردیف خالی، ۲ یا ۳ ردیف خالی اضافه کنید باید ۲ یا ۳ بار اعدادی که در ابتدا در ستون F درج کردید را کپی کنید. ( ایجاد سطر خالی بین ردیف ها )
دیدگاهتان را بنویسید