بخش بندی سند در نرم افزار Word
9 شهریور 1401
ارسال شده توسط Ghazal
1.1k بازدید
به زبان آسان، بخش بندی باعث ایجاد یک بخش جدا در ورد می شود (مثلا اینکه شما بخواهید صفحات مقدمه در پایان نامه تان را بصورت حروف الفبا شماره گذاری کنید و مثلا از حرف “د” به بعد، صفحه را شماره گذاری کنید- در ورد اگر بخواهید به صورت معمولی این کار را انجام دهید، از صفحه اول تا آخر به یک صورت شماره گذاری می شود ولی اگر فایل پایان نامه تان را به دو بخش تقسیم کنید- می توانید بخش اول را شماره صفحه ی حروف الفبایی کنید و بخش دوم را شماره صفحه عددی بدهید.
پس وقتی سکشن بندی می کنید که:
• میخواهید شماره صفحات مختلف در یک فایل ایجاد کنید یعنی مثلاً چند صفحه اول را به صورت الف، ب، ج شماره گذاری کنید، از صفحه دهم به بعد شماره صفحات به صورت ۱، ۲ ، ۳ و … درج شود، از صفحه ۲۰ شماره صفحات ۳۵، ۳۶۶ و … درج شوند.
• میخواهید سرصفحه یا پاصفحههای مختلفی در یک فایل ایجاد کنید. مثلاً از صفحات ۱۰ تا ۲۰ سرصفحه «فصل اول: کلیات» و سپس از صفحه ۲۰ تا ۳۵۵، سرصفحه «فصل دوم: … » درج شود.
• میخواهید سایز کاغذ را در طول فایل عوض کنید. مثلاً برای درج یک نقشه A3 ، سایز صفحه ۲۵ را به A3 تغییر دهید بدون اینکه سایز صفحات دیگر تغییر کند.
• و …
روش خیلی ساده برای سکشن بندی در ورد
۱- ابتدای متن در بالای صفحه کلیک می کنیم؛
۲- حال به قسمت Page Layout می رویم و از بخش Page Setup و بر روی Break کلیک می کنیم تا باز شود.
۳- از قسمت Section Breaks بر روی Next Page کلیک می کنیم.
• Next Page: از این طریق بخش جدیدی در ابتدای صفحه بعد ایجاد می شود.
• Continues: از این طریق بخش جدیدی در همین صفحه ایجاد می شود.
• Odd Page & Even Page: از این طریق بخش جدیدی در ابتدای صفحات زوج یا فرد ایجاد می شود.
۴- کل ورد ما در ابتدا یک بخش است و با انتخاب Next Page از قسمت Section Breaks ، بخش جدید از صفحه بعد شروع می شود و فایل ورد ما به دو بخش یا Section تقسیم می شود.
۵- برای مشاهده بهتر بخش ایجاد شده می توان از قسمت View ، بخش Views گزینه Draft را انتخاب کنیم تا Section Break ایجاد شده در فایل ورد را ببینیم.
۶- یا با ورود به قسمت Header نیز می توان بخش ایجاد شده را مشاهده کرد.
یک مثال برای درک بهتر سکشن بندی
اکنون بیاید از یک مثال آسان استفاده کنیم (که اکنون در اینجا می توان دانلود کرد): اضافه کردن یک border به جدول محتویات صفحه به شرح زیر است:
۱- مکان نما را روی جدول مورد نظر قرار دهید(صفحه ۲ سندی که دانلود کردید).
۲- روی تب DESIGN کلیک کنید.در صفحه background group بر روی صفحه borders کلیک کنید. در word2003 ازمنویFormat گزینه Borders and Shading را انتخاب کنید و سپس روی برگه Border کلیک کنید.
۳- بعد از انتخاب یک حالت ،رنگ ،اندازه خط و غیره روی گزینه Apply To کلیک کنید تا گزینه های مورد نظر را ببینید. در این بخش انتخاب قسمت مناسب مهم است زیرا انتخاب آن یک border در کل قسمت ها ایجاد میکند. word کل سند را به عنوان یک بخش می بیند تا زمانی که sections بیشتری را اضافه کنید.
۴- اگر می خواهید ببینید چه اتفاقی می افتد Section را انتخاب کنید و روی ok کلیک کنید.
اضافه کردن section break پس از این کمک نمی کند. اگر شما border را به یک سند اضافه کنید و Ctrl+Z را فشار دهید سریعا حذف می شوند. برای اضافه کردن border به جدول محتویات موارد زیر را انجام دهید:
۱- مکان نما را در پایین صفحه که قبل از جدول است قرار دهید. این، عنوان صفحه در متن محسوب می شود.
۲- روی page layout کلیک کنید و next page (صفحه بعدی) را انتخاب کنید.
Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آموزش کار با پاورپوینت
آموزش گام به گام کار با پاورپوینت 2024 (نسخه جامع) پاورپوینت 2024 یکی از قدرتمندترین...
افزایش سرعت کامپیوتر
چگونه سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهیم؟ در دنیای امروزی، سرعت کامپیوتر یکی از عوامل...
چگونه با یادگیری اکسل درآمد خود را افزایش دهیم
چگونه با یادگیری اکسل درآمد خود را افزایش دهیم مقدمه در دنیای امروز، مهارتهای کامپیوتری...
آموزش Form Design در نرم افزار Access
آموزش Form Design در نرم افزار Access اگر به دنبال یک راهکار قدرتمند برای ایجاد...
آموزش ساخت فرم در Access
آموزش مرحله به مرحله ساخت فرم در Access فرمها یکی از ابزارهای قدرتمند در محیط...
آموزش محاسبات در نرمافزار Access
آموزش 0 تا 100 محاسبات در نرمافزار Access مقدمه نرمافزار Access از خانواده محصولات مایکروسافت...
دیدگاهتان را بنویسید