سیو یا ذخیره در نرم افزار Word
ذخیره یک سند جدید
وقتی بخواهید یک سند جدید را برای اولین بار ذخیره کنید، نیاز است تا برای آن نامی انتخاب کنید و محلی را برای نرم افزار مشخص کنید تا آن را در آنجا ذخیره کند.
- روی دکمه Save در نوار ابزار دسترسی سریع در بالای صفحه کلیک کنید.
تا زمانی که سند شما اسم و موقعیتی نداشته باشد، صفحه ی Save As برایتان پدیدار خواهد شد.
- یک محل را برای ذخیره فایل انتخاب کنید:
OneDrive: یک فولدر فضای ذخیره سازی ابری که برای همه رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی است که به حساب Office 365 شما متصل می شود.
SharePoint: سازمانها معمولا برای به اشتراک گذاری و مدیریت محتوا و دانش سازمانی از آن کمک می گیرند.
Browse: یک کادر گفتگو را برایتان باز می کند که می توانید در پوشه ها، درایوها و اشتراک های شبکه رایانه خود محلی مناسب برای ذخیره فایل پیدا کنید.
- یک اسم برای فایل خود انتخاب کنید.
- روی Save کلیک کنید.
حالا فایل ذخیره شده است و شما می توانید با خیال راحت آن را ببندید تا بعدا از آن استفاده کنید.
میانبر Ctrl + S را بگیرید تا فایلتان ذخیره شود.
ذخیره خودکار سند ها
اگر شما سند خود را در یک موقعیت آنلاین ذخیره کرده باشید، این اختیار را دارید که تغییرات را به صورت خودکار ذخیره کنید.
- روی دکمه ی کشویی AutoSave کلیک کنید تا این ویژگی برایتان روشن یا خاموش شود.
ذخیره پیشرفت کار
با ادامه کار در ورد، قطعا می خواهید هر تغییری را که به طور دوره ای انجام می دهید ذخیره کنید. به این ترتیب، اگر اتفاقی غیرمنتظره رخ دهد، همه کارهای خود را از دست نخواهید داد.
- روی دکمه ی Save در نوار ابزار دسترسی سریع در بالای صفحه کلیک کنید.
میانبر Ctrl + S را بگیرید یا یا روی زبانه ی File کلیک کرده و Save را انتخاب کنید.
ذخیره به عنوان یک فایل جدید (Save As)
بعضی اوقات ممکن است بخواهید با ذخیره فایل خود در مکانی جدید و با نام جدید، یک کپی از آن را را تهیه کنید.
- روی زبانه File کلیک کنید.
- روی Save As کلیک کنید.
- با انتخاب OneDrive ، SharePoint یا This PC، مکانی را برای ذخیره فایل انتخاب کنید. یا می توانید روی Browse کلیک کنید و به پوشه ای بروید که می خواهید فایل خود را ذخیره کنید.
- یک اسم جدید برای فایل انتخاب کنید.
- روی Save کلیک کنید.
سند در مکان جدید با نام جدید ذخیره می شود. فایل اصلی به طور خودکار بسته می شود. بنابراین می توانید بلافاصله در فایل جدیدی که ذخیره کردید، شروع به کار کنید.
ذخیره کردن در فرمت های دیگر
نرم افزار ورد به طور معمول فایل های خود را به عنوان اسناد ورد ذخیره می کند، اما شما می توانید پروژه های ورد خود را در فرمت های دیگر نیز ذخیره کنید.
- روی زبانه File کلیک کنید.
- روی Save As کلیک کنید.
- محلی که می خواهید فایل خود را ذخیره کنید، انتخاب کنید.
- (اختیاری) یک اسم جدید برای فایل خود وارد کنید.
- یک فرمت را انتخاب کنید.
- Save را بزنید.
یک کپی از فایل در فرمت جدید برایتان ذخیره شد.
معمول ترین فرمت های فایل ورد | ||
Word Document (.docx) | این فرمت پیش فرض اسناد ورد است. | |
Macro-Enabled Word Document (.docm) | این یک نسخه از نوع فایل پیش فرض ورد است که از ماکرو پشتیبانی می کند که اجازه می دهد کارهای کوچک به صورت خودکار انجام شوند. | |
Word 97-2003 (.doc) Document
|
اسناد در این فرمت را می توان در تمام نسخه های قبلی نرم افزار ورد خواند، اما فاقد برخی ویژگی های پیشرفته است. آنها همچنین بزرگتر از فایل های .docx هستند و بیشتر در معرض تخریب هستند. | |
PDF (.pdf) | یکPDF تمام جزئیات یک سند را حفظ می کند. به این صورت که وقتی فایل چاپ می شود، با همان ظاهری خواهد بود که در PDF نمایش داده می شود. | |
Web Page (.htm., html) | این فرمت صفحاتی را ایجاد می کند که می توانند در وب بارگذاری شوند و در مرورگر مشاهده شوند. | |
(.rtf)Rich Text
|
این فرمت تقریباً توسط هر ویرایشگر متنی باز می شود و مزیت آن این است که قالب بندی اصلی فونت را حفظ می کند. | |
(.txt)Plain Text | این فرمت فقط متن خالی را بدون قالب بندی یا چیدمان صفحه ذخیره می کند. | |
در این قسمت سعی کردیم به طور کامل نحوه ذخیره کردن فایل در نرم افزار ورد را به شما آموزش دهیم. امیدواریم با مطالعه ی این قسمت دیگر مشکلی در زمینه ی ذخیره فایل در ورد برایتان پیش نیاید و بتوانید فایل های خود را به راحتی با فرمت دلخواه خودتان ذخیره کنید.
دیدگاهتان را بنویسید